Saturday, March 12, 2011

Japan Earthquake + Tsunami

Semlm petang, tgh busy2 kat ofis member message earthquake in japan, terrible giler i think the worst, dah laa japan tuh pun country dia memanjang so sepanjang pantai tuh semua kena hit by tsunami. So now wave tsunami in Japan tuh akan impact the nearest country including malaysia. So sesiapa plan picnic tepi pantai tuh postpone laa dulu. Scary!!!

Aku just terpikir, kami kat malaysia ni yang kecik kalau jadi mana nak lari, and then kalau tgk malaysia punya locatiom, malaysia nih dikepung oleh beberapa kepulauan besar baru sampai malaysia so bertapis jugak laa, tapi tuhan kata: kalau aku kata jadi maka jadi lah kan. Kalau tengok citer 2012 as semua tempat kat dunia nih dah nak di tenggelami air, country yang last sekali tenggelam ialah China, tempat paling tinggi. Even quran ada mentioned pasal China, menuntut ilmu sampai negeri cina kan, kot, entah.
So dunia dah tua, seems like pengakhiran, aku nih amal memang kelaut, so aku hope nak jadi mcm arwah ayah like ada satu lagu tuh: iman tak dapat diwarisi dari seorang ayah yang bertakwa. So aku kena usaha keras repair aku punya amal diri, so dunia jgn dikejar sangat.
So take care your love ones, bawak jalan, say to them you love them, enjoy moments together while we can, berbakti pada ibu bapa, and sentiasa memaafkan and meminta maaf. I'm sorry guys!! sorry friends!! sorry cinta!!

No comments: