Thursday, February 10, 2011

Bicara Pusaka

1st trip pegi - Main game dulu
 Tido kesejukan
 2nd trip balik kl
adik bongsu aku hidayah 
 dpt selipar and kasut baru, tokey crocs adik aku belanja

Balik pekan sekejap untuk bicara hal pusaka, arwah ayah tak banyak tinggalkan harta which aku tak kisah pasal arwah ayah byk tinggalkan ilmu untuk kami adik-beradik. So cerita pasal hari tuh bahagian aku, aku dah let go pasal aku dah ada rumah sendiri dekat bandar puteri and aku lebih penting kan adik bongsu aku dan mak aku jer. So beginning hakim just tanya kami semua adik beradik yang hadir dan mak, mahu procedure secara faraid atau muafakat. Kalau faraid cara pembahagiannya mengikut cara islam pembahagian harta pusaka mcm suku bahagian, separuh bahagian. Kalau maufakat dia atas tolak ansur laa persetujuan bersama. So kami memang dah decide dari awal dan pilih cara muafakat laa, so harta arwah ayah at the end hanya di bahagikan pada mak dan hidayah sahaja adikku yg aku sayang.
Ooo lupa balik pekan this time naik bas, mabuk gak naik bas pasal dah lama tak naik bas and pasal alya tak pernah naik bas, so she's so excited dpt naik bas even baru turun bas lepas 5 jam dlm bas ajak naik bas balik, pening tul anak aku ni

No comments: